תהילים ליום ראשון - פרק כו
![](images/icons/reads.jpg)
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
![](images/icons/arrow_right.png)
![](images/icons/arrow_left.png)
![<b>כי אני בתמי הלכתי וביהוה בטחתי</b>. הנה ק"ק מהו לשון הלכתי ולא אמר סתם כי תמים אני, וכן מצאנו בתורה נמי התהלך לפני והיה תמים, חזינן דתמימות אזיל עם לשון הליכה. ועוד קשה למה עוד פעם אומר ובד' בטחתי היה צ"ל ובך בטחתי. אלא אפשר לפרש שדוד לא היה ראוי לאותו עון אלא ללמד תשובה ליחיד (עיין עבודה זרה דף ע"א), ואם כן זהו טענת דוד המלך, הקב"ה שפט אותי, ואם מטעם עוון בת שבע הלא אני הולך ולא מלאך שהוא עומד אלא שיש לי בחירה והבחירה היא כדי ובד' בטחתי, ד' קודם החטא וד' אחרי החטא כדי ללמד ליחידים לעשות תשובה, ואם כן לא אמעד כלומר לא אחשב למועד שהוא חייב אלא לאונס כיוון שלא הייתי ראוי לאותו עון (המלקט).](images/icons/info.jpg)
(א)
לְדָוִד שָׁפְטֵנִי יְהוָה כִּי-אֲנִי בְּתֻמִּי הָלַכְתִּי וּבַיהוָה בָּטַחְתִּי לֹא אֶמְעָד:
(ב)
בְּחָנֵנִי יְהוָה וְנַסֵּנִי צָרְפָה כִלְיוֹתַי וְלִבִּי:
(ג)
כִּי חַסְדְּךָ לְנֶגֶד עֵינָי וְהִתְהַלַּכְתִּי בַּאֲמִתֶּךָ:
(ד)
לֹא-יָשַׁבְתִּי עִם-מְתֵי-שָׁוְא וְעִם-נַעֲלָמִים לֹא אָבוֹא:
(ה)
שָׂנֵאתִי קְהַל מְרֵעִים וְעִם-רְשָׁעִים לֹא אֵשֵׁב:
![<b>ארחץ</b>. ר"ת אמת רחמים חסד צדקה שהם התנאים לתפילה, כמו שנאמר לכל אשר יקראוהו באמת, וכל המרחם על הבריות וכו', חסד עולם יבנה, צדק לפניו יהלך, והם ד' תיקונים, תיקון הלשון, העינים, הברית והממון. והנה ארחץ בגמטריא עם הכולל יצר, שמהיצר מבטל הכל עד אלף אלופו של עולם (המלקט).<br/>](images/icons/info.jpg)
(ו)
אֶרְחַץ בְּנִקָּיוֹן כַּפָּי וַאֲסֹבְבָה אֶת-מִזְבַּחֲךָ יְהוָה:
(ז)
לַשְׁמִעַ בְּקוֹל תּוֹדָה וּלְסַפֵּר כָּל-נִפְלְאוֹתֶיךָ:
(ח)
יְהוָה אָהַבְתִּי מְעוֹן בֵּיתֶךָ וּמְקוֹם מִשְׁכַּן כְּבוֹדֶךָ:
(ט)
אַל-תֶּאֱסֹף עִם-חַטָּאִים נַפְשִׁי וְעִם-אַנְשֵׁי דָמִים חַיָּי:
(י)
אֲשֶׁר-בִּידֵיהֶם זִמָּה וִימִינָם מָלְאָה שּׁחַד:
(יא)
וַאֲנִי בְּתֻמִּי אֵלֵךְ פְּדֵנִי וְחָנֵּנִי:
(יב)
רַגְלִי עָמְדָה בְמִישׁוֹר בְּמַקְהֵלִים אֲבָרֵךְ יְהוָה:
קראת? שתף חברים